See you on the other side…

Idag jobbade jag min första dag – utbildningsdag, men ändå – i receptionen på Böda Sand Camping på Norra Öland och det betyder att jag har inlett en nytt skede i mitt liv som jag hoppas och tror kommer leda till en hel del glädje. Detta sommarjobb kommer dock också göra att jag får mindre tid med mitt skrivande under sommaren, och jag har bestämt mig för att prioritera lite. 

Mitt skrivande för MovieZine, Ölandsbladet och Gazet kommer att fortsätta som vanligt, men här på bloggen kommer jag skruva ner nivån en bra bit. Kort sagt skulle man kunna säga att det blir lite av ett sommaruppehåll när det gäller nyheter, trailers, posters och liknande. Recensioner och kanske även krönikor kommer jag att fortsätta med att lägga upp någon gång ibland, men istället för att försöka få upp ett inlägg per dag här så blir det nog snarare ett lite längre inlägg i veckan. För er som måste stilla ert nyhets/trailer-begär så rekommenderar jag MovieZine och den amerikanska bloggen The Playlist, följer man dessa två så håller man sig 100 % uppdaterad i filmvärlden.

I slutet på augusti drar jag till Venice Film Festival (29/8 – 8/9) för MovieZines räkning och efter det kommer jag eventuellt börja satsa ordentligt på bloggen igen, beroende på hur saker och ting utvecklar sig. Journalistik i allmänhet kommer det i allra högsta grad satsas på med 100 % säkerhet, då jag hoppar från lärarprogrammet till Journalistik & Medieproduktion (FILM!) efter sommaren. Detta för att försöka bortse från min feghet och för att rikta mig mer åt det som jag verkligen älskar. Men som sagt, räkna med att det från och med nu och några månader framåt blir sämre med inläggen här. I’LL BE BACK.

Kommentera

